FAQ

Inschrijven

  • Moet ik op voorhand inschrijven?

    Ja, tenzij anders is aangegeven. Het aantal deelnemers is beperkt, dus wacht niet te lang met inschrijven.

    Schrijf je bij voorkeur online in. Lukt dit niet? Dan kan je ook telefonisch inschrijven op 059/50.39.52

    Let op! Bij sommige activiteiten moet je bij een andere organisatie. In dat geval vind je alle nodige info bij de aankondiging van de activiteit.


  • Hoe kan ik inschrijven voor een activiteit?

    De makkelijkste manier is via deze website:

    • Zoek in ons aanbod en kies een activiteit. Je ziet meteen of er nog plaatsen beschikbaar zijn.
    • Op de cursuspagina verschijnt automatisch een inschrijvingsmodule. Als dit niet het geval is vind je onder 'praktisch' de nodige contactgevens
    • Vul het inschrijvingsformulier in en klik op de knop 'Ik schrijf mij in'
    • Je ontvang meteen een automatische e-mail. Zo weet je dat je inschrijvingsaanvraag goed ontvangen is. Binnen de twee werkdagen sturen we je een definitieve bevestigingsmail.

    Lukt het niet online? Neem dan zeker contact met ons op via 059/50.39.52 of info@avansa-ow.be


    Opgelet: Schrijf je NIET in door enkel te betalen via overschrijving. Meld altijd telefonisch of via je mail dat je een activiteit wil volgen, zodat jouw naam op de deelnemerslijst staat.

  • Waar en wanneer moet ik het inschrijvingsgeld betalen?

    Om de start van de activiteit vlot te laten verlopen, wordt je betaling op voorhand verwacht. Wij aanvaarden geen contante betalingen op de eerste lesdag.

    Betalen kan via overschijving op rekeningnummer BE06 738-0196813-22 | BIC KREDBEBB met enkel de vermelding van de gestructureerde mededeling die je ontvangt na je inschrijving.

  • Kan ik meteen online betalen?

    Ja. Je kiest je activiteiten, bepaalt het aantal deelnemers en bewaart alles in je winkelmandje.

    Ben je klaar? Reken meteen af via Bancontact (ook Payconiq). Je ontvangt een betalingsbevestiging en je inschrijving is definitief.

    Is de activiteit volzet? Dan kom je op de wachtlijst terecht. Voorlopig hoef je niets te betalen.

  • Wat als de activiteit volzet is?

    Als je je inschrijft voor een activiteit die volzet is, kom je automatisch op de wachtlijst terecht.
    Wanneer er nog plaatsje vrijkomt verwittigen wij je.

    Wacht in elk geval met betalen tot je zeker bent van je deelname.

  • Ik wil mijn inschrijving annuleren. Hoe doe ik dat?

    Verwittig ons zo snel mogelijk. Zo kunnen we mensen van de wachtlijst de kans geven om deel te nemen.

    • Wanneer je minstens één week voor de start van de activiteit annuleert, wordt het volledige inschrijvingsgeld terugbetaald.
    • Annuleer je minder dan één week voor de start van de activiteit, dan is er geen terugbetaling meer mogelijk. Behalve bij overmacht en na voorlegging van een geldig bewijsstuk.

    Opgelet! Bij culturele uitstappen worden de gemaakte kosten nooit terugbetaald.

  • Kan de activiteit geannuleerd worden door Avansa Oostende Westhoek?

    Bij onvoldoende deelnemers of bij onvoorziene omstandigheden kunnen we de activiteit annuleren.
    In dat geval verwittigen we je zo snel mogelijk en betalen de volledige bijdrage terug.

  • Ik ben nog geen 18. Kan ik deelnemen aan een activiteit?

    Wij organiseren vorming voor volwassenen. Wil je als minderjarige deelnemen, neem dan contact op met het onthaal. Er kunnen zeker uitzonderingen gemaakt worden, maar we bekijken dit altijd geval per geval en in overleg met de lesgever.

    Wij organiseren soms (groot)ouder-kind activiteiten. Dit zijn workshops waar (groot)ouders en kinderen samen aan de slag gaan. Bij deze activiteiten vervalt de leeftijdsgrens uiteraard.

UitPas, voordeeltarief en andere

  • Kom ik in aanmerking voor het voordeeltarief?

    Als houder van het RVV-statuut (ex-Omniostatuut) heb je recht op het voordeeltarief. Om dit te kunnen toekennen hebben we een attest van je ziekenfonds en een klevertje nodig.

    Denk je in aanmerking te komen voor deze korting, neem dan contact op met het secretariaat op 059/50 39 52 of info@avansa-ow.be.

    Let wel, dit tarief is niet geldig voor uitstappen en de aankoop van didactisch materiaal.

  • Kom ik in aanmerking voor het UitPaskansentarief?

    Inwoners van Oostende, Wervik, Diksmuide, Ieper, Zonnebeke & Poperinge kunnen een Uitpas aankopen. Met deze spaar- en voordeelkaart, spaar je punten als je deelneemt aan een activiteit bij een UiTPAS-aanbieder. Je kan je punten inruilen voor mooie voordelen!

    Mensen met een laag inkomen uit deze steden en gemeenten kunnen een Uitpas verlaagd tarief aankopen. Ze genieten hiermee van het Uitpaskansentarief: 80% korting op UitPasactiviteiten.

    Om te weten of je in aanmerking komt, ga langs in één van de ontmoetingscentra of in het Uitloket. Breng je identiteitskaart, het aanslagbiljet van de belastingen en/of één van onderstaande documenten mee:

    • Attest verhoogde tegemoetkoming (ziekenfonds)
    • Attest leefloon (OCMW)
    • Attest budgetbeheer (OCMW) of budgetbegeleiding (CAW)
    • Attest schuldbemiddeling (OCMW) of collectieve schuldenregeling (advocaat)
    • Attest inkomensgarantie voor ouderen (Rijksdienst voor Pensioenen)
    • Attest inkomensvervangende tegemoetkoming voor personen met een handicap

  • Kom ik in aanmerking voor de terugbetaling van Oostende@Internet

    Via het project Oostende@Internet krijgen alle inwoners van Oostende de kans om kennis te maken met de computer, het internet, kantoortoepassingen en digitale fotografie.

    Wie inschrijft betaalt de volledige cursusprijs aan Avansa. Inwoners uit Oostende kunnen de cursusprijs daarna terugkrijgen (met een maximum van €8 per sessie) via een aanvraagformulier van de stad Oostende.

Samenwerken

  • Ik ben freelancer en wil graag een activiteit begeleiden.

    Wij werken vaak samen met freelancers om ons aanbod concreet vorm te geven.

    Heb jij een boeiend voorstel? Bezorg ons dan je profiel via info@avansa-ow.be

  • Ik wil graag mijn eigen vormingsactiviteit bekend maken.

    Heb je zelf een educatief aanbod en wil je dat bekend maken op het internet?
    Dat kan! Je kan jouw aanbod gratis invoeren op Uit in Vlaanderen.

    Jouw activiteit verschijnt dan op www.uitinvlaanderen.be. Iedereen in Vlaanderen kan dan jouw activiteiten bekijken. Je activiteit verschijnt tussen allerlei soorten culturele activiteiten.

    Sommige gemeenten zetten het aanbod van Uit in Vlaanderen - dat plaatsvindt op hun grondgebied - op de gemeentelijke website of gebruiken de data van Uit in Vlaanderen om lokale activiteitenkalenders te maken.

    Meer info over het invoeren van activiteiten in de Uit-databank vind je hier.

  • Ik wil me graag engageren als vrijwilliger bij Avansa

    Je kan ons helpen met

    • De adminstratie verzorgen bij de start van een activiteit
    • Opstarten en afsluiten van een vormingssessie
    • Meevolgen van een nieuwe activiteit en feedback geven over de activiteit/lesgever
    • Begeleiden van bezoeken en uitstappen
    • De regiofolders flyeren in jouw gemeente

    En in ruil?
    Als vrijwilliger heb je recht op een korting van 25% als je deelneemt aan een activiteit van Avansa Oostende-Westhoek.
    Vrijwilligers die op vraag van de organisatie een activiteit opstarten (zaal klaar zetten, onthaal, eventueel drank voorzien in de pauze, afsluiten) kunnen de activiteit gratis bijwonen.

    Geïnteresseerd?
    We zijn altijd op zoek naar helpende handen.
    Ben je geïnteresseerd of heb je nog wat vragen? Neem dan zeker contact op met ons onthaal op 059/50 39 52 of info@avansa-ow.be

Corona

  • Gaan de activiteiten door op dit moment?

    Ja, we zwaaien opnieuw onze deuren open. Ieders gezondheid staat voorop, daarom nemen we nog enkele veiligheidsmaatregelen.

  • Welke veiligheidsmaatregelen nemen jullie ivm covid-19?
    • Was of ontsmet je handen bij aankomst en vertrek.
    • Ben je ziek of had je symptomen van covid-19 in drie dagen voor de activiteit? Dan vragen we jou uitdrukkelijk om thuis te blijven. Terugbetaling is mogelijk na voorlegging van een doktersattest.
    • Een mondmasker dragen is niet meer verplicht.